E-TWINNING

Mi az eTwinning?

Az eTwinning az Európai Bizottság Lifelong Learning programjának legfontosabb alprogramja, melyben 29 ország – az összes EU tagállam valamint Norvégia és Izland – oktatási minisztériumai, azok háttérintézményei, óvodái, általános- és középiskolái vesznek részt.

A projekt célja, hogy a résztvevő országok iskolái nemzetközi párokat alkotva IKT eszközök segítségével közösen dolgozzanak ki projekteket és ezáltal fejlődjenek pedagógiai, szociális és kulturális téren. A program keretében létrehozott központi eTwinning portál (www.etwinning.net) lehetőséget biztosít az iskolák számára, hogy rövid vagy hosszú távú partnerségeket alakítsanak ki bármilyen tantárgyi területen.

Ki vehet részt?

  • Bármilyen tantárgyat oktató tanárok, igazgatók, könyvtárosok és egyéb iskolai munkatársak;
  • A 27 EU tagállamon felül Izland, Norvégia, Törökország Horvátország és Macedónia (Macedónia Volt Jugoszláv Köztársaság) iskolái.
  • Iskolai előkészítők, alapfokú és középfokú oktatási intézmények (javasolt korosztály: 3-tól 19 éves korig).

Az eTwinninghez egyszerű csatlakozni, nem szükséges hosszú és bonyolult regisztrációs folyamaton keresztülmenni. Egyszerűen regisztrálja iskoláját, keressen egy partneriskolát külföldről, és regisztrálja közös projektjüket az eTwinning portálon.

Az eTwinninghez nem kapcsolódnak ösztöndíjak, nincs központi irányítás, és a partnerek személyes találkozása nem feltétele a projekteknek.

 

Iskolánk projektjei

2011-12     2012-13      2013-14      2014-15     2015-16

 2015-16

Címe: Let’s celebrate languages!
Részt vevő országok: Szervező­ Franciaország, mellette még több mint 10 ország
Projektvezető: Pavlicsek Csilla
Részt vevő osztály: 3.b
Célok: A projekt során az európai nyelvek, országok sokszínűségét vettük előtérbe.
Megvalósulás: Memória játékot játszottunk, amelyen az országot neveivel párosítottuk a zászlókat,
majd csoportmunkában társasjátékot készítettünk az egyes országok sajátosságait figyelembe véve.
Smart táblán több interaktív játékot is kipróbálhattak a gyerekek.
Egy közösen megírt bemutatkozó szöveget mindenki a saját nyelvén felmondott, így lehetőségünk volt
összehasonlítani azt más nyelvekkel.
Sikerült Skype kapcsolatot összehozni egy Holland osztállyal.
A gyerekek előre megszavaztak 10 szót amit hollandul, illetve a holland gyerekek is
összeírtak 10 szót amit ezen a találkozón tanítottunk meg egymásnak
a saját nyelvünkön. A gyerekek nagyon élvezték ezt az alkalmat.
A projekt elnyerte a hazai arany minősítést!

2014-15

Címe: Get to know the European neighbours ­ travellers’ journal
Részt vevő országok: Anglia – Birmingham és Magyarország
Projektvezető: Pavlicsek Csilla
Részt vevő osztály: 6.a angol tagozat
Célok: A projekt során a gyerekek megismerhették egymás kultúráját, országát közelebbről.

Közösen készítettek egy naplót, melybe leírták az országok látványosságait,
érdekességeit, kedvenc ételeit. Minden kis részlethez saját megjegyzéseket fűztek egymáshoz,
mind az angol és amagyar gyerekek.Az órákat IKT­s eszközök tették még színesebbé.
Több óra keretében sikerült megszervezni Skype kapcsolásokat, ahol személyesen is
megismerkedhettek egymással a gyerekek, együtt játszhattakbingót, készítettek felmérést.
A projekt elnyerte a hazai minősítést, így az októberi két napos versenyen büszkén hozhatták
el a csapat tagjai az első helyezést!

Köszönjük nekik!

 2013-14

PROJEKT:

címe: Europe –so many faces
részt vevő országok: 40 iskola 34 országból
projektvezető: Pavlicsek Csilla és Makkos Erika
osztályok: 5.a és 7.c
célok: Minden részt vevő országnak több feladata volt az egész éven át tartó munka során. Először bemutattuk országunk 5 nevezetességét, és 5 hagyományos ételét. Ezekből 1-1 könyv is készült! Majd az 5 ételt bemutattuk hogyan kell elkészíteni és mindezt videóra vettük.  Ezután a kisorsolt országok ételei közül kiválasztottuk a román fánkot, svéd húsgolyót és almás pitét valamint az orosz zöldségsalátát. Ezeket az ételeket közösen a két osztály, szülőkkel együtt bemutatta hogyan készítik el. A végén jót lakmározhattunk a finom ételekből! Mindebből videók is készültek és természetesen a gyerekek mindvégig angolul dolgoztak!
A sok és kitartó munkának meglett a gyümölcse, hisz ebben a tanévben is elhozhattuk az országos második helyezést! A két napos országos versenyen idén az állatkertbe látogathattak el a gyerekek.
A novemberi hónapban pedig a projekt megérdemelten elnyerte az Európai Minősítést!

Országos e-Twinning siker a Dózsában

Az idei tanévben is megrendezésre került a 2013-as eTwinnig Magyarország verseny, melyet az Educatio irodája rendez meg minden évben. A megmérettetés helyszíne a budapesti Hotel Ében volt, ahol 12 minősített projekt mutatkozhatott be. Iskolánkat a 4. és 5. b osztályok 10 fős  Tal-állat csapata képviselte, akik tavalyi évben megvalósította Mese varázsa című projektet mutatták be a közönségnek.

A projektet Pavlicsek Csilla és Kalmár Diána tanítónők tervezték és az ő vezetésükkel járták be a kompetenciás osztályaink a mese birodalmát a három hetet meghaladó projekt során. A megvalósítás során természetesen a nemzetközi porondról is kapcsolódtak hozzájuk, hiszen Lengyelországban, Portugáliában és Görögországban is párhuzamosan futott a projekt.

A versenyen ezzel a projekttel indult a csapat. A gyerekek a közönséget is bevonták bemutatójukba, hiszen a történetek bemutatása és a hősök megelevenítése után feltették a kérdést: vajon melyik meséről lehet szó? Így bepillantást nyerhetett a zsűri és a közönség például a Szilaj, a vad völgy paripája, vagy a 101 kiskutya életébe. Videókon keresztül azt is szemléltették, milyen dalokat, faliújságot, fotómontázst készítettek, melyekkel az állatvédelem fontosságára hívták fel a figyelmet. A felkészülést IKT eszközök (például aktív tábla, laptop, feleltető rendszer) segítették és tették játékosabbá, miközben a mesék jelentését, jelentőségét is elsajátíthatták a lelkes és hatalmas képzelőerővel bíró lurkók.

Természetesen a megmérettetésnek csodálatos eredménye született.

Az óvoda és általános iskola alsó tagozata kategóriában az országos elismerés 2. helyét szerezték meg.

A csapatot Pavlicsek Csilla tanítónő készítette fel és kísérte el a bemutatóra. A 2 napos program során a versengés mellett a gyerekek számára élménydús programokat is szervezett az Educatio iroda. Voltak tropicariumban és a Csodák palotájában is és emellett az utazásukat is az Educatio szervezte meg.

Gratulálunk nekik és büszkék vagyunk rájuk.

2012-13-as tanév

HÍREK:

A tavalyi év (2012) során végzett nagyszerű együttműködésben a 3.b és 4.b közös projektje, A mese varázsa az Etwinning Nemzeti Szolgáltatónál elnyerte a Nemzeti Minősített Etwinning Projekt Címet. Gratulálunk hozzá a két tanító néninek: Kalmár Diának és Pavlicsek Csillának!

További információ a minősítésről.

————————————————————————————————————————–

2011-12-ben

Projekt 1
Címe: Piroska és a farkas
Résztvevő országok: Magyarország, Belgium, Franciaország
Projektvezetők: Kudelich Éva (német), Pavlicsek Csilla (angol)
Osztály: 3.b
Időtartam: 5 hónap
Célok: December: Bemutatkozás; Január: A történet megismerése, valamint a cím más országokban való jelentése; Február: Mit vihetne most Piroska a kosarában a nagymamának?; Március:  Hol élhetne most Piroska?; Április: Új kezdetek és különböző befejezések; Május: Milyen ruhát viselne most Piroska?
Eszközök: képek, bemutatók, power pointok

Projekt 2
Címe: Karácsonyi képeslapok
Résztvevő országok: Magyarország, Görögország
Projektvezető: Pavlicsek Csilla
Osztályok: 3.a és 4.d
Célok: A szeretet ünnepe előtt karácsonyi képeslapok küldése. A gyerekek saját kezűleg készítettek képeslapokat, melyekre angolul és magyarul írtak Karácsonyi jókívánságokat. A görög gyerekek is megtették ezt, majd elküldtük egymásnak névre szólóan a lapokat.
Galéria


Projekt 3

Húsvéti projekt

címe: Happy Easter, Europe!
résztvevő osztályok: 3.b – Pavlicsek Csilla és 7.a – Robinson Erika Anna
résztvevő országok: Belgium, Bulgária, Horvátország, Ciprus, Észtország, Finnország, Franciaország, Görögország, Magyarország, Olaszország, Litvánia, Málta, Lengyelország, Románia, Szlovénia, Szlovákia, Spanyolország, Törökország és az Egyesült Királyság
 Célok: 6 téma – 1. A gyerekek üdvözöljék Európai tanuló társaikat, – 2. Mutassuk be az iskolánkat, – 3. Mutassuk be a városunkat, – 4. Mutassuk be, hogy hogyan néz ki nálunk a húsvét, – 5. Húsvéti receptek, ételek, – 6. Húsvéti képeslapok küldése, online.

1. 

2.powerpoint:

3.

a 7. osztály pedig power pointot készített melyben angolul írtak le információkat, adatokat városunkról.

4. a nagyok projektmunkákat készítettek és videón bemutatták azokat:


a kicsik pedig rajzoltak:

5.

6.

 

 2012-2013-as tanév

Projekt 4:

Címe: Karácsonyi képeslapok
Résztvevő országok: Spanyolország, Egyesült Királyság, Görögország, Ciprus, Magyarország, Belgium, Olaszország, Horvátország, Bulgária, Románia, Lengyelország és Franciaország
Projektvezető: Pavlicsek Csilla
Osztályok: 4.b
Célok: A projekt keretében 12 ország, több mint 24 iskolája cserélt egymással képeslapot Karácsony előtt. Így a 4.b minden tanulója egy-egy ország egyik iskolájának a képeslapját vihette haza, amit gyerekek készítettek és saját nyelvükön karácsonyi jókívánságokat írtak egymásnak.

Projekt 5:

Címe: Karácsony Magyarországon és Németországban
Résztvevő országok: Németország és Magyarország
Projektvezető: Németh Valéria
Osztályok: 8.b
Célok: Tanulóink egy Németországi iskola diákjaival váltottak egymással saját készítésű karácsonyi képeslapot, valamint egy power pointot készítettek az országuk hagyományairól. 

Projekt 6:

Címe: Varázslatos Karácsony
Résztvevő országok: Lengyelország és Magyarország
Projektvezető: Németh Valéria és Pavlicsek Csilla
Osztályok: 4.b és 4.a
Célok: Tanulóink karácsonyi képeslapokat váltottak, projekt keretében nyelvórákon feldolgozták az ország karácsonyi hagyományait, bemutatkozó szöveget és újévi jókívánságokat mondtak fel videóra és osztottak meg egymással a lengyel és a magyar gyerekek.

 

Projekt 7:

Címe: Karácsonyi képeslapok
Résztvevő országok: Görögország és Magyarország
Projektvezető: Pavlicsek Csilla
Osztályok: 1.a
Célok: Idén már a kis elsősök is megtapasztalhatták milyen is ha egy másik ország, másik gyermekének a képeslapját foghatják meg és vihetik haza. Egy kis angol karácsonyi dallal is köszöntötték egymást a tanulók.

Projekt 8:

Címe: A mese varázsa
Résztvevő országok: Magyarország, Görögország, Portugália, Spanyolország, Az Egyesült Királyság, Románia és Lengyelország
Projektvezető: Pavlicsek Csilla és Kalmár Diána
Osztályok: 4.b és 3.b
Célok: A kompetenciás osztályok projektjének ötleteit megosztottuk az etwinning felületen és alábbi országok gondolták, hogy csatlakoznak és ők is megcsinálják ezeket a fantasztikus játékokat, feladatokat a gyerekekkel. 4 hétig tartott a projekt. Ez alatt megnéztek 3 mesét, készítettek gyurma figurákat, indián fejdíszeket (Szilaj, a vad völgy paripája), újságot szerkeszthettek (Madagaszkár) és felhívhatták a figyelmet az állatok védelmére (101 kiskutya). A projekt lezárásaként pedig egy hatalmasat vetélkedhettek a gyerekek, összemérhették tudásukat a qiuzdom segítségével, majd bulizhattak egyet az osztályok.

A tavalyi év (2012) során végzett nagyszerű együttműködésben a 3.b és 4.b közös projektje, A mese varázsa az Etwinning Nemzeti Szolgáltatónál elnyerte a Nemzeti Minősített Etwinning Projekt Címet. Gratulálunk hozzá a két tanító néninek: Kalmár Diának és Pavlicsek Csillának!


Comenius-kapcsolat

Január 30-31 és február 1.

 Idén februárban iskolánk kihasználta a pályázati lehetőségek egyikét, a Comenius pályázatot. Kolléganőnk, Pavlicsek Csilla e-twinninggel kapcsolatos brüsszeli utazása után is fenntartotta a kapcsolatot egy angol kollégával, akivel arra az elhatározásra jutottak, hogy beadnak egy közös pályázatot. Ehhez a kezdeményezéshez csatlakozott még Finnország, Olaszország, Törökország, Románia, Görögország, Spanyolország egy-egy iskolája is. A pályázatot az országoknak lehetőségük van közösen egy helyszínen megírni, amit mi mindenképpen szerettünk volna kihasználni. Ennek eredményeképpen január végén Pavlicsek Csilla és Makkos Erika a 3 angol kollégát fogadta, akik azért látogatottak el iskolánkba Birmingham-ből, hogy közös erővel kidolgozzák a Coménius-pályázat tartalmát. A kemény munka mellett, – melynek végeredményeként februárban iskolánk benyújtotta pályázatát – azért szakítottak időt iskolánk, városunk, kultúránk, ételeink bemutatására is.
Köszönjük az angol nyelvi munkaközösség többi tagjának is együttműködő segítségét!