Siposné Nagy Krisztina
Gyermekkorom óta tanító néninek készültem, ez az álmom 2004-ben valósult meg, akkor szereztem meg a diplomámat a Szent István Egyetem Jászberényi Főiskolai Karán, nappali tagozaton, tanító szakon, vizuális nevelés műveltségi területen.
Dunaújvárosban élünk férjemmel és két középiskolás gyermekünkkel.
Mészárosné Mayer Gabriella
A pedagógusi pályát tudatosan és mély elhivatottságból választottam. Tanítói diplomámat vizuális nevelés műveltségi területen 2000-ben szereztem a Pécsi Tudományegyetem Illyés Gyula Főiskolai Karán. Ugyanebben az évben lelkes pályakezdőként léptem át a Dózsa Iskola kapuját. Hosszabb-rövidebb megszakításokkal ugyan, de immáron 24. éve vagyok „Dózsás” tanító néni. Családommal – férjemmel és két gyermekünkkel (8 és 12 évesek) – Dunaújvárosban élünk.
Az iskolai életről…
Leendő osztályunk iskolaotthonos szervezeti formában indul. Ez azt jelenti, hogy a gyerekek hétfőtől csütörtökig 16 óráig vannak az iskolában, ezeken a napokon legkorábban 15.30 órakor lehet őket hazavinni. Pénteken pedig 14.30 óráig vannak, ekkor legkorábban 14 órakor mehetnek haza.
Az iskolaotthonos rendszer miatt hétköznap nem, csupán hétvégére kapnak házi feladatot a gyerekek.
A nyelvtanítást illetően első évfolyamon heti 1 tanórában ismerkednek meg a tanulók a választott nyelvvel. Második és harmadik évfolyamon csoportbontásban heti kettő órában,
negyedik évfolyamon pedig nívócsoportban heti kettő, vagy három órában tanulják az idegennyelvet.
Az angol és német nyelvi órákat nyelvszakos kollégák tanítják.
A testnevelés órák keretén belül pedig a röplabda alapjaival ismerkedhetnek a gyerekek, melyet szakági edzők tartanak.
Amiben közösen gondolkodunk és hiszünk…
Gyermek és szülő életében egyaránt izgalmas és fontos fordulópont az iskolába lépés időszaka. Az iskoláskor hosszútávon és alapjaiban határozza meg a gyermek életét. Ezért is rendkívül fontos, hogy sikerrel vegye az első kihívásokat és pozitív tapasztalatokat szerezzen a tanulásról.
Fontosnak tartjuk a biztonságos, elfogadó és támogató légkör kialakítását, ahol a gyerekek mernek kérdezni, hibázni és tanulni a tapasztalataikból. Olyan pedagógiai módszereket alkalmazunk, amelyek játékosan, élményszerűen vezetik be a gyermekeket a tanulás világába, és ösztönzik őket a kíváncsiságra, felfedezésre és a kreativitásuk kibontakoztatására.
Hiszünk abban, hogy minden gyermek egyedi és mindenki tehetséges valamiben, amit gondos odafigyeléssel, türelemmel és szeretettel tudunk felszínre hozni. Számunkra a tanítás nem csupán a tudás átadását jelenti, hanem egy olyan folyamatot, amely során segítjük a gyermekeket abban, hogy megismerjék önmagukat, bízzanak saját képességeikben, és képesek legyenek önálló, boldog és felelős felnőttekké válni.
Azt valljuk, hogy a tanítás legfontosabb része a példamutatás. Ha mi tisztelettel és odafigyeléssel fordulunk a gyermekek felé, ők is megtanulják, hogyan viszonyuljanak egymáshoz és a világ dolgaihoz. A célunk az, hogy tanítványaink ne csak ismeretekkel, hanem értékekkel is gazdagodjanak.
Tanítási módszereinkben kiemelten fontosnak tartjuk a szeretetteljes, támogató-elfogadó és nyugodt légkört, ahol minden gyermek a saját képességeinek megfelelő tempóban és módon tud fejlődni. Lényeges, hogy a tanulás ne csupán kötelezettség legyen, hanem örömteli, motiváló élmény. Ezért változatos, módszerekkel igyekszünk színesíteni az órákat, ahol a játék és a kíváncsiság is helyet kap.
Továbbá hisszük, hogy az iskolai és otthoni környezet összhangja a siker kulcsa. Így nagyon fontos számunkra a szülőkkel való nyílt és rendszeres kommunikáció. A tanító és a szülő közötti együttműködés kulcsfontosságú a gyermek fejlődése és sikere szempontjából. Egy jól működő, támogató szülő-pedagógusi kapcsolat hozzájárul ahhoz, hogy a kisiskolások mind a tanulásban, mind a szociális készségeik fejlesztésében hatékonyabbak legyenek.
Tanítói munkánk középpontjában tehát a gyermekek egész személyiségének fejlesztése áll, hogy magabiztosak, nyitottak és boldogok legyenek. Hogy többek között a tudás szeretete, a másokkal való együttérzés és a kíváncsiság alapvető értékekké váljanak számukra.
Szeretettel várjuk gyermeküket leendő osztályunkba!