1win casinomostbetpin up betpin up1 win1win casinopinupmosbet indiaparimatch1winmosbet1win slotslot 1winaviator4rabet pakistanpin up kzlucky jet x1 winaviator mostbetpinuppin up 1win apostas1win online4rabet india4rabetmostbet kzmostbet casinomosbet indiaparimatchlucky jet casinolucky jet4rabet bangladesh1 winmosbet casinopin-uppinupmostbet casinomostbet aviatormosbet1 winpin up loginlucky jet online1win kzpin upmostbet1wınlackyjetmostbetmostbet casinomostbet az1win aviator

TÁMOP 3.1.4./B

Részvétel a 3.1.4B-13/1-2013-0001 „Köznevelés az iskolában” kiemelt projektben

Iskolánk eredményes szerepelt a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ által a TÁMOP-3.1.4B-13/1-2013-0001 „Köznevelés az iskolában” kiemelt projekt keretében meghirdetett mentoráló intézményi működés kialakítására kiírt pályázaton. A pályázat célja a pedagógiai hatékonyság és a tanulói eredményesség növelése a köznevelés intézményekben.

Iskolánk a „Projektek szerepe az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésében” címmel adta be sikeres pályázatát, s a 2014-2015-ös tanév során minden hónapban tartottunk egy bemutató órát és egy műhelymunkát is.

A műhelymunkák tematikája és tartalma:

2014. október 21.
Az ementáli sajt – bemutató óra (Baksa Judit)

2014. november 10.
Német projektek a Goethe Intézetnél – műhelymunka (Miklós  Gabriella)

2014. november 12.
Ancient Greece – bemutató óra (Tisza Tímea)

2014. december 15.
A projektek és a számítógép felhasználási lehetőségei az angol órán –                                                                                      műhelyfoglalkozás (Robinson Erika Anna)

2014. december
Advent – bemutató óra (Miklós Gabriella)

2015. január 12.
Gyilkosság a könyvtárban – bemutató óra (Robinson Erika Anna)

2015. január 19.
Az eTwinning nyújtotta lehetőségek (Ahogy mi látjuk) – műhelymunka (Makkos Erika, Pavlicsek Csilla)

2015. február 16.
eTwinning projektek tanórai megvalósítása – bemutató óra (Makkos Erika, Pavlicsek Csilla)
eTwinning projektek bemutatása –műhelymunka (Makkos Erika,Pavlicsek Csilla)

2015.március 12.
Projektek szerepe az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésében
Megvalósítási formák, módszerek és azok fejlődése a Dunaújvárosi
Dózsa György Általános Iskolában – műhelyfoglalkozás, konferncia

2015. március 30.
People at work – bemutató óra (Makkos Erika)

2015. április 23.
Im Zirkus – bemutató óra (Miklós Gabriella)
A modulok felhasználása az idegen nyelvi órán – műhelymunka  (Miklós Gabriella)

2015. május 28.
Im Restaurant – bemutató óra (Miklós Gabriella)
Honismereti anyag az idegen nyelvi órán – műhelymunka (Miklós  Gabriella)

2015. június 04.
Landeskunde – bemutató óra (Miklós Gabriella)
Diákcsere-projektek – műhelymunka (Miklós Gabriella)

2015. szeptember 25.
eTwinning projektek elő- és utóélete – műhelymunka (Pavlicsek Csilla)

2015. október 13.
Nagy-Britannia lépten-nyomon-érdekességek, Say it with Oxford – műhelymunka (Robinson Erika Anna)

A disszeminációban közreműködő pedagógusok bemutathatták saját eszköztárukat, módszereiket, módszertani kultúrájukat és ezt követően visszajelzést kaphattak kollégáiktól. E pozitív megerősítések motiváló és előremutató hatással voltak az érintettekre, önbizalmukat növelte és mindannyiukat megnyugtatta a többiek visszajelzése.

A szakmai munkaközösség munkájában is pozitív hatású volt egymás óráinak a látogatása, az információ- és tapasztalatcsere elősegítette és stimulálta a közös munkát.

A tantestületen belül is hatékonynak tűnt a tudásmegosztás: a bemutató órákat a tanórán résztvevő osztály osztályfőnöke is látogatta, így más területen, más oldaláról ismerte meg osztályát a pedagógus.

Az intézményvezetésnek is alkalmat adott a disszeminációk nyújtotta alkalom a nyelvi órák látogatására – a modulok, projektek feldolgozása minden esetben érdekesnek bizonyult és az iskolavezetés képet kapott a tanulók nyelvi kompetenciájának, nyelvi tudásának mértékéről.
Az adaptáló pedagógusok és intézmények is sokat hasznosítottak a programok látogatása során: minden intézményben működik valamiféle gyakorlat az idegen nyelvek tanítása során, ezeken a műhelyfoglalkozásokon lehetőség nyílt ennek a gyakorlatnak a vizsgálatára, a saját módszereket össze lehetett vetni a más intézmény gyakorlatával, szokásrendszerével. Eközben megerősítést szerzett és egyidejűleg új ötleteket is kapott minden közreműködő.

A pályázattól alapvetően három dolgot vártunk: a tárgyi feltételek javulását, más iskolák gyakorlatának megismerését és saját munkánk bemutatását más intézmények felé.
A három elvárásból kettő teljesült.
A bemutató órákon és a műhelymunkák során saját gyakorlatunkat, az iskolánkban végzett idegen nyelvi oktatást és a projektmunka hatékonyságságát jól be tudtuk mutatni: a város minden iskolájából jöttek érdeklődők és több kolléganő visszajáró vendége lett a rendezvényeinknek.
Örömmel tapasztaltuk, hogy érdeklődéssel és kíváncsian kerestek/keresnek bennünket, a disszeminációk után a visszajelzések pozitívak voltak.
A véletlennek köszönhetően nem csak városunk iskolái ismerhettek meg bennünket és az intézményben folyó munkát, hanem a közelebbi és távolabbi régióban is be tudtunk mutatkozni. A március 12-én a Dunaújvárosi tankerület által megrendezett tavaszi továbbképzésen Robinson Erika Anna nagy közönség előtt mutathatta be projektjeinket, a projekt-munka fejlődését, mai állapotát, terveinket és a jövőre vonatkozó elképzeléseinket.
A március 11-12-én Székesfehérváron megrendezett tréningen Miklós Gabriella ismertette meg a Dunántúli régió 16 intézményének képviselőjével a Dunaújváros Dózsa György Általános Iskolában folyó idegen nyelvi oktatást és az itt zajló projektmunkát, illetve ennek hatásait az idegen nyelvi kompetencia fejlődésére.
Elmondhatjuk, hogy a bemutatkozást eredményesen zártuk.

A bemutató órák után és a workshopokon természetesen nem csak a mi munkánkról, a mi projektjeinkről, a mi eredményeinkről beszéltünk – megismerkedtünk más iskolák gyakorlatával, más intézményben dolgozó kollégák véleményével.

Tapasztalatainkat kicseréltük, a mindennapokban felmerülő problémákat és nehézségeket megvitattuk, egymásnak tanácsot, bátorítást és néhány bevált ötletet adtunk át.
Ezt a kitűzött célunkat is elértük tehát.

Egyetlen egy területen tartjuk eredménytelennek a pályázati munkánkat: a vágyott eszközöket, szótárakat nem sikerült abszolválnunk